
روغن بزرک استند :
در واقع این نوع روغن بزرک که طی فرایندهای فیزیکی و شیمیایی بدست می اید حالت عسلی و شیره ای روغن بزرک است که به رنگ هم این خواص را منتقل میکند در کار با این نوع مدیوم اثر و رد قلم روی کار به جا میماند و در تکنیکهای خاص کاربرد دارد چسبندگی فوق العاده زیادی به همراه براقیت بالا در رنگ ایجاد میکند و مدت زمان خشک شدن را افزایش میدهد معمولا کسانی که با این مدیوم کار میکنند جهت تسریع در فرایند خشک شدن ان را با مخلوطی از تریبانتین و خشکن ترکیب سپس از ان استفاده میکنند از کاربردهای دیگر این نوع روغن بزرک در لعاب کاری هست و در درست کردن مدیومهای دستساز براق عامل اصلی هست .

لیکویین :
این مدیوم نیمه شفاف برای کار کردن سریع و دادن جلوه دادن به نقاشی و همچنین همزمان هم باعث افزایش براقیت کار و افزایش سرعت خشک شدن رنگ و افزایش رطوبت رنگ و درخشندگی ان می شود در واقع معجونی از چندین مدیوم در یک قاب هست البته سرعت خشک شدن رنگ بستگی به ضخامت کار متغییر خواهد بود براقیت کار را افزایش و به صورت متوسط در کاردک خوری رنگ موثر هست البته قلم خوری رنگ و جلوه رنگ را افزایش میدهد از زرد شدن کار می کاهد و لایه ای مقاوم در رنگ ایجاد میکند که عمر و دوام کار را افزایش میدهد .

روغن بزرک طبیعی (کلدپرس) :
این روغن بزرک بدون استفاده از حرارت و با فشار دستگاههای پرس سنگین بدست می اید و بدون دخالت دادن اسید و یا قلیا در ان به صورت خام می باشد دارای رنگ زردتری نسبت به روغن بزرک تصفیه شده هست و در مدت زمان کمتری نسبت به روغن بزرک تصفیه شده خشک می شود چسبندگی بالاتری به نسبت روغن بزرک تصفیه شده دارد و لایه فیلم ایجادی ان پس از خشک شدن ضخیم تر و پایدارتر است همانند روغن بزرک تصفیه شده غلظت رنگ را کاهش و براقیت ان را افزایش می دهد و نهایتا قلم خوری بالاتری در رنگ ایجاد میکند برای کسانی که قبل از کار روی نقاشیهای ناقص معمولا ابتدا روغن بزرک روی بوم و کار ناقص می زنند سپس شروع به رنگ گذاری می نمایند این نوع روغن بزرک ایده ال تر است.

ورنی آرتیست :
ورنی آرتیست مانی دوکاربره میباشد علاوه بر ورنی روکار به عنوان ورنی تو کار یا میکس با رنگ روغن هم کاربرد دارد که عامل ان وجود روغن بزرک خالص تصفیه شده در ترکیب ان هست تقریبا همانند بزرک استند ولی با قدرت خشک شدن بالا و ایجاد فیلم با دوام که از ان علاوه در روی بوم بلکه روی سایر اشیاء مثل فلزات وچوب هم لایه شفاف و شیشه ای ایجاد میکند.

ژل ارتیست روغن بزرک :
این مدیوم منحصر به فرد که محصول اختصاصی شرکت مانی هست از جهاتی شبیه لیکویین میباشد ولی با چند تفاوت عمده: اول اینکه زمان خشک شدن رنگ را افزایش میدهد که در مورد لیکویین عکس ان است دوم اینکه در براقیت کار تفاوت محسوسی ایجاد نمی کند که مطلوب هنرمندانی است که مدیومی می خواهند که خواص فیزیکی شبیه لیکویین داشته باشد ولی بدون براق کردن کار اما نکته مهم در مورد این مدیوم خاص این است که بالاترین درصد قلم خوری به رنگ را در میان همه مدیومهای حال حاضر در بازار ایجاد میکند بدون اینکه رنگ را شل و یا از حالت فیزیکی طبیعی ان خارج کند نکته مهم دیگر این مدیوم این است که برای هنرمندانی که دوست دارند از پیگمنتهای اماده خودشان رنگ درست کنند معمولا این دسته از هنرمندان از روغن برزک برای درست کردن رنگ استفاده میکنند ولی این ژل به انان این امکان را میدهد تا رنگ را هرچه حرفه ای تر بسازند و دیگر مشکل ویسکوزیته نداشته و حتی کاردک خور نیزد باشد. البته برای کار برجسته و کاردکی نیز این مدیوم سرامد دیگر مدیوم هاست.

خشکن کبالت:
این خشکن معمول ترین و شناخته شده ترین خشکن موجود بازار بوده و جهت خشک شدن سریع رویه یا همان پوسته کار کاربرد داشته و از ان جهت افزایش سرعت خشک شدن سایر مدیوم ها به عنوان ترکیب دوم اضافه میشود . در ترکیب با همه انواع رنگ های پایه روغن و تینر چه هنری و یا صنعتی به عنوان ترکیب اصلی خشکن در فرمولاسیون استفاده فراوانی دارد .